.Coldplay. Fix You (Te confortaré)  

 

«avui seràs amb mi al paradís»

 
  

 
 
 
 
 
 
Lectura del segon llibre de Samuel

En aquells dies, les tribus d’Israel anaren a trobar David a Hebron i li digueren:
«Som família teva, som os del teu os i carn de la teva carn. Ja abans, mentre Saül era el nostre rei, tu conduïes les tropes d’Israel quan anaven a la guerra i quan en tornaven, i el Senyor et digué: “Tu pasturaràs Israel, el meu poble, seràs el seu sobirà”».
Així, quan els ancians d’Israel anaren a trobar el rei a Hebron, el rei David va fer amb ells un pacte davant el Senyor i l’ungiren rei d’Israel.

2Sa 5,1-3

Salm Responsorial

R. Quina alegria quan em van dir:
«Anem a la casa del Senyor.»

Quina alegria quan em van dir: 
«Anem a la casa del Senyor.» 
Ja han arribat els nostres peus al teu llindar, Jerusalem. R

És allà que pugen les tribus,
les tribus del Senyor. 
A complir l’aliança d’Israel, 
a lloar el nom del Senyor. 
Allí hi ha els tribunals de justícia,
els tribunals del palau de David.  R

Sl 121,1-2.4-5 (R.: 1)

Lectura de la carta de sant Pau als cristians de Colosses
Germans, doneu gràcies al Pare, que us ha fet dignes de tenir part en l’heretat del poble sant, en el regne de la llum.
Ell ens alliberà del poder de les tenebres i ens traspassà al regne del seu Fill estimat, en qui tenim el nostre rescat, el perdó dels nostres pecats.
Ell és imatge del Déu invisible, engendrat abans de tota la creació, ja que Déu ha creat totes les coses per ell, tant les del cel com les de la terra, tant les visibles com les invisibles, trons, sobirans, governs i potestats.
Déu ha creat tot l’univers per ell i l’ha destinat a ell. Ell existeix abans que tot, i tot es manté unit gràcies a ell.
Ell és també el cap del cos, que és l’Església. Ell n’és l’origen, és la primícia dels qui retornen d’entre els morts, perquè ell ha de ser en tot el primer.
Déu volgué que residís en ell la plenitud de tot el que existeix; per ell Déu volgué reconciliar-se tot l’univers, posant la pau en tot el que hi ha tant a la terra com al cel, per la sang de la creu de Jesucrist.

Col 1,12-20

Lectura de l'evangeli segons sant Lluch

En aquell temps, les autoritats es reien de Jesús clavat en creu i deien: «Ell, que en salvava d’altres, que se salvi ell mateix, si és el Messies de Déu, l’Elegit.»
Els soldats també se’n burlaven: tot oferint-li vinagre, li deien: «Si ets el rei dels jueus, salva’t tu mateix.»
Sobre d’ell hi havia un rètol que deia: «El rei dels jueus.»
Un dels criminals penjats a la creu també li deia insultant-lo: «No ets el Messies? Salva’t a tu mateix i a nosaltres.» Però l’altre, renyant-lo, li respongué: «Tu, que estàs sofrint la mateixa pena, tampoc no tens temor de Déu? I nosaltres ens ho mereixíem, perquè estem sofrint el càstig que ens correspon pel que hem fet, però aquest no ha fet res de mal.» I deia: «Jesús, recordeu-vos de mi, quan arribeu al vostre Regne.»
Jesús li respongué: «T’ho dic amb tota veritat: Avui seràs amb mi al paradís.»

Lc 23,35-43

"Déu ha reconciliat tot l’univers per la sang de la creu de Jesucrist"

La creu és la gran paradoxa de la nostra fe: com pot ser que un condemnat a mort, un fracassat (aparentment) sigui el Salvador del món? Però aquesta és la nostra fe. Veiem a l’evangeli com els sacerdots i els soldats es burlaven de Jesús: Si ets el rei dels jueus, salva’t tu mateix. Tanmateix el rètol era clar: «El rei dels jueus». I és que realment Jesús és el rei no solament dels jueus sinó de tot el món. El que passa és que el seu regne no és d’aquest món, no actua d’acord amb els nostres valors. Perquè era realment el rei del món no va baixar de la creu perquè és allí on es realitzava l’obra de la nostra salvació. I ja comença a exercir la seva reialesa amb el lladre que li demana: Jesús, recordeu-vos de mi, quan arribeu al vostre Regne. Ha endevinat que el Regne de Jesús no té res a veure amb els poders terrenals, amb els poders de Pilat o de l’emperador romà. I perquè és Rei Jesús li pot prometre: Avui seràs amb mi al paradís; avui seràs amb mi al meu Regne. Jesús es mostra segur de l’entrada en el Regne de Déu després de la mort i del poder d’acceptar en aquest Regne els qui creuen en ell. Com una imatge llunyana de Crist Rei tenim l’elecció de David com a rei d’Israel: El rei David va fer amb ells [els ancians d’Israel] un pacte davant el Senyor i l’ungiren rei d’Israel. Evidentment Jesús és el rei d’Israel i de tot el món però no a semblança del regne temporal de David. Sant Pau a la segona lectura mostra la profunditat del poder de Jesús: Ell és imatge del Déu invisible. Déu ha creat totes les coses per ell tant les del cel com les de la terra, tant les visibles com les invisibles, trons, sobirans, governs i potestats. A nosaltres el Pare ens ha alliberat per entrar en el Regne del seu Fill estimat, ell que és el cap del cos que és l’Església. Déu ha posat la pau en tot el que hi ha tant a la terra com al cel per la sang de la creu de Jesucrist. El crucificat és el Rei de cel i terra que porta la pau a tot el món i el seu Regne és el regne de l’amor, de la justícia i de la llibertat.

Mn. Jaume Pedrós

Música Sacra

Con el nombre de Música Sacra agrupamos las obras musicales cristianas que a lo largo de la historia han creado los grandes compositores para destacar la obra de Dios. Nació en Europa en la Alta Edad Media con los ritos cristianos en el ámbito de las iglesias. Los antiguos cantos medievales dieron paso a las Misas y Cantatas del Barroco.

La época dorada de la música religiosa se inicia con los cantos gregorianos, alcanzan la mayoría de edad con Johann Sebastian Bach, continúa con Mozart y finaliza con las Misas de Beethoven. Mas tarde la musica sagrada deja de tener tanta importancia en la vida social y los compositores se acuerdan de ella excepcionalmente.

Glória de Vivaldi

Réquiem de Mozart Passió segons sant Joan. Bach
El Messies de Händel I El Messies de Händel II El Messies de Händel III
La Passió segons sant Mateu I La Passió segons sant Mateu II Messa da Réquiem de Verdi


 

  

 

 
 
 
IMATGES